VikingBad PROFF skreddersyr tilvalgskatalog for ditt byggeprosjekt:
Enhver rørleggerbedrift som jobber på større byggeprosjekter, vet nøyaktig hvor flaskehalsen i oppdraget ligger. Nemlig i tilvalg, prising, bestilling og leveranse av baderomsinteriøret. Når både sluttkunde, byggherre og entreprenør vil ha så oversiktlige og effektive løsninger for tilvalg som mulig, nytter det ikke å komme med ørten kataloger, et overveldende interiørutvalg og mangfoldige leveransedatoer.
Da Tratec Teknikken AS, leverandør innen elektro, rør, automasjon og mekanikk, åpnet filial i Mandal var det avgjørende for avdelingsleder Kristian Pedersen å opprette gode samarbeidsavtaler.
"Da vi startet denne avdelingen i 2017 tok jeg kontakt med diverse leverandører for å etablere gode kundeforhold. Som rørlegger har jeg alltid solgt jevnt og trutt av VikingBad, men etter at vi fikk etablert oss på hytte- og boligmarkedet, utviklet og skreddersydde Tratec Teknikken og VikingBad tilvalgskatalog og fikk et kjempeløft på mersalg og effektivitet," forteller Pedersen.
For Pedersen, som også er avdelingsleder for Tratec Teknikken Kristiansand, har det alltid vært viktig å tilby både sluttkunden, byggherre og entreprenør en tilvalgsløsning som gjør det enkelt og kostnadseffektivt for alle parter.
"Dette har fungert over all forventning. Aldri før har vi hatt så effektive kundemøter. Tidligere har vi selv satt sammen tilvalgskataloger, men med forskjellige leverandører, og stått på for å gjøre det sømløst for kunden. Nå kan vi utvikle tilvalgskatalogene sammen med VikingBad og skreddersy dem til byggeprosjektet, mens de tar ansvar for å fullføre katalogen med priser, logo og oppsett," forklarer Pedersen.
Sammen går Tratec Teknikk Mandal og VikingBad gjennom entreprenørens leveransespesifikasjoner og anbudsbeskrivelse, og finner tilvalgsprodukter som passer til standardbadet som skal bygges. Utformingen gjør det enkelt for sluttkunden å holde oversikt over sluttprisen.
I og med at tilvalgene er basert på standardbadet, som allerede ligger i salgsprisen fra utbygger, så øker summen kun forholdsmessig og ikke som en nypris på toppen av standard utvalg. Dette er selvfølgelig gunstig for sluttkunden, forklarer Pedersen.
300 boliger med over 600 bad
I disse dager er rørleggerbedriften i byggetrinn én på et stort boligfelt i Kristiansand, hvor 300 boliger skal oppføres. Når det er alt fra 1-3 bad per bolig, blir det fort 600 bad som skal opprettes. Da sier det seg selv at lønnsomheten går opp, og frustrasjonen går ned, når tilvalg, bestilling og leveranse gjøres fra ett sted.
– Samarbeidet med VikingBad er veldig, veldig bra og vi får god oppfølging fra vår kontaktperson, Kenneth Enersen. I tillegg er kundeservice fantastisk flinke og observante når vi legger inn bestillinger. Hvis noe virker feil, ringer de oss for å dobbeltsjekke, og hjelper oss med å legge det inn korrekt, sier Pedersen.
Er det enklere å vinne anbud med VikingBad PROFF-konseptet?
"Om det er enklere å vinne anbud med VikingBad PROFF-konseptet?
Absolutt, vi har fått veldig gode tilbakemeldinger fra kunder som syns det er enkelt og proft, og våre samarbeidspartnere sier det samme. Faktisk har vi fått folk som banker på døra vår som har hørt om måten vi jobber på, og derfor ønsker et samarbeid oss," avslutter Pedersen.